Схема складання психолого-педагогічної
характеристики особистості
І. Загальні дані
1.
Прізвище, ім'я.
2.
Вік.
3.
Клас.
4.
Фізичний
розвиток.
5.
Стан здоров'я.
6. Умови проживання.
II. Навчальна діяльність
1.
Рівень успішності
(однаково чи неоднаково встигає учень з різних" предметів).
2. Рівень розвитку мовлення (запас слів, емоційність мовлення, вміння
висловлювати власну думку).
3.
Рівень загального
інтелектуального розвитку (світогляд, начитаність).
4. Здатність до навчання:
ü особливості уваги
(ступінь розвитку довільної уваги, її зосередженість, здатність до розподілу
уваги);
ü
рівень
усвідомлення вивченого матеріалу,
швидкість мислення;
ü
індивідуальні
особливості пам'яті (швидкість,
міцність запам'ятовування, легкість відтворення);
ü
розвиток мислення
(здатність розрізняти істотні та другорядні ознаки предметів та явищ, рівень
засвоєння загальних та абстрактних понять);
ü рівень розвитку уяви.
5.
Старанність у
навчальній роботі.
6.
Інтерес до занять
і ставлення до навчання (сприйняття заохочування чи покарання з боку вчителів,
батьків, основний мотив навчальної діяльності).
7.
Вміння вчитися
(дотримання режиму дня, організованість, вміння самостійно працювати з книгою,
контролювати себе, складати шини, конспекти).
ІІІ. Особливості характеру та темпераменту
1.
Яскраво виражені позитивні
й негативі риси характеру: спрямованість особистості у ставленні до людей,
навчання, праці, самого себе
(чуйність, доброта, колективізм, ретельність, бездушність).
2.
Особливості
темпераменту (сангвінічний, флегматичний, холеричний, меланхолічний).
3.
Рівень
працездатності, товариськості.
4.
Переважний
настрій (веселий, сумний, пригнічений), стійкість настрою, причини його різкої
зміни.
IV. Трудова діяльність
1.
Участь у
суспільно-корисній трудовій діяльності, виконання трудових громадських
доручень.
2. Ставленнядотрудовоїдіяльності:
мотиви виконання трудових завдань (усвідомлення їх суспільної важності, моральні принципи до праці, любов до Батьківщини, почуття
громадського обов'язку перед нею, інтерес
до продуктивної праці, розуміння необхідностіїї виконання); ступінь
сформованості психологічної готовності до
праці, до участі у створенні матеріальних і духовних цінностей.
3. Особливості виконання
трудових завдань: відповідальність,
сумлінність, організованість, дисцидлі-l нованість їх виконання;
ініціатива і в підтриманні робочого порядку - в боротьбі з неефективним використанням
часу.
4. Професійна орієнтація:
яку професію має намір обрати, мотиви її вибору, стійкість професійних
інтересів учня.
V. Висновки
1. Місце і
роль тих чи інших особливостей у структурі особистості, характер їх
взаємовпливу.
2. Перспектива
подальшого розвитку.
3. Рекомендації
формування позитивних якостей особистості, подолання
негативних.
Немає коментарів:
Дописати коментар