четвер, 8 вересня 2022 р.

 

Схема складання психолого-педагогічної характеристики особистості

І. Загальні дані

1.     Прізвище, ім'я.

2.     Вік.

3.     Клас.

4.     Фізичний розвиток.

5.     Стан здоров'я.

6.    Умови проживання.
II. Навчальна діяльність

1.     Рівень успішності (однаково чи неоднаково встигає учень з різних" предметів).

2.     Рівень розвитку мовлення (запас   слів, емоційність мовлення, вміння висловлювати власну думку).

3.     Рівень загального інтелектуаль­ного розвитку (світогляд, начи­таність).     

4.     Здатність до навчання:        

ü особливості уваги (ступінь розвитку довільної уваги, її зосере­дженість, здатність до розподілу
уваги);

ü рівень усвідомлення вивченого  матеріалу, швидкість мислення;

ü індивідуальні особливості пам'яті  (швидкість, міцність запам'ято­вування, легкість відтворення);

ü розвиток мислення (здатність розрізняти істотні та другорядні ознаки предметів та явищ, рівень засвоєння загальних та абстракт­них понять);

ü рівень розвитку уяви.

5.     Старанність у навчальній роботі.

6.     Інтерес до занять і ставлення до навчання (сприйняття заохочу­вання чи покарання з боку вчи­телів, батьків, основний мотив навчальної діяльності).

7.     Вміння вчитися (дотримання ре­жиму дня, організованість, вміння самостійно працювати з книгою, контролювати себе, складати ши­ни, конспекти).

ІІІ. Особливості характеру та темпе­раменту

1.     Яскраво виражені позитивні й не­гативі риси характеру: спрямова­ність особистості у ставленні до  людей, навчання, праці, самого  себе (чуйність, доброта, колекти­візм, ретельність, бездушність).

2.     Особливості темпераменту (санг­вінічний, флегматичний, холе­ричний, меланхолічний).

3.     Рівень працездатності, товариськості.

4.     Переважний настрій (веселий, сумний, пригнічений), стійкість настрою, причини його різкої зміни.

IV. Трудова діяльність

1.     Участь у суспільно-корисній тру­довій діяльності, виконання трудо­вих громадських доручень.

2.     Ставленнядотрудовоїдіяльності: мотиви виконання трудових за­вдань (усвідомлення їх суспільної  важності, моральні принципи до  праці, любов до Батьківщини, почуття громадського обов'язку  перед нею, інтерес до продуктив­ної праці, розуміння необхідностіїї виконання); ступінь сформованості психологічної готовності до
праці, до участі у створенні мате­ріальних і духовних цінностей.

3.     Особливості виконання трудових  завдань: відповідальність, сумлінність, організованість, дисцидлі-l нованість їх виконання; ініціатива і в підтриманні робочого порядку - в боротьбі з неефективним ви­користанням часу.

4.     Професійна орієнтація: яку про­фесію має намір обрати, мотиви її вибору, стійкість професійних інтересів учня.

V.   Висновки

1. Місце і роль тих чи інших осо­бливостей у структурі особистості, характер їх взаємовпливу.

2. Перспектива подальшого розвитку.

3. Рекомендації формування по­зитивних якостей особистості, подолання негативних.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар